Monday 25 April 2011

kisah naik bus plusliner 2 pagi

dah 5 hari xupdate..hehe..org balik kg katekan..xde masa la nak ngadap2 blog sume neh.hehe..berlagak. skrg aku dah ade kat putrajaya dah.naik bus kul 2pagi..bus paling lambat yg aku naik dlm hidup aku..amik kau mengada2 sgt nk balik awal.padahal esok bleh balik.ape la yg dikejarkan sgt putrajaya tu tah..entah la.xde ape2 istimewa pun kot.melainkan kwn2 ofis dan buah tgn dari mak kpd abang2 aku yg dh bertahun menetap kat sini.balik lak time2 raya, kenduri jek.busy la sgt hang sume ni kan.padahal xde bajet nk balik slalu..kesiannn..

nk dijadikan topik citer hari ini ialah..aku dah demam ni. smlm petang dah rase pening2 sakit kepala rasa mcm nk demam, tapi masih kuatkan smgt sbb nk habiskan misi utama pergi rumah akak kat kuantan nak cari remis..kenal tak ape itu remis?? aku nk describe pun xtahu la.ianya spesis lala jugak..lebih kurang la..jap nak google pic remis ni..google,google,google..tadaaa...xde.jgn marah.

best woo tangkap remis ni..mula2 smpai pantai air mash pasang lagi..kami still lepak jela kan..pastu nmpak air makin surut.pastu akak aku dapat plak sekor remis yang cute ni..alamak teruja la kami pun nk mencari..menggagau dalam air tu..pas satu, satu jumpe..mmg bnyk..bile kutip benda ni dh xingt dunia kot..smpai la magrib baru naik..haha..kacak betul kami.

pastu, balik settlekan ape yg patot..siap2 nak balik ke putrajaya plak.tiket xbeli lg.g terminal makmur ade tiket bus paling lewat kul 2 a.m..aku tetap gak nk tgu kan.nasib baik abg aku ni xkisah..sbb aku suruh die balik dulu.tgl la aku sorang2..mula2 xtakut pun..aku rilek je walaupun kene tgl kan.lama sgt tgu dari kul 9.40 mlm ke 2 pagi..sorang2 lak tuh.sejam, 2 jam..last2 aku mesej akak aku..kul 12..die selidik aku tgu dgn sape, itu ini..hah, amek kau dah mule gelabah 2 org akak aku tu..k.ja dan k.ya..risau pulek kat adik die sorang ni ha..mcm2la perkara negatif yg depa duk pikir..membebel plak kt abg aku sbb tgl aku kt terminal tuh.haha....sempat aku gelak sbb aku yg salah.maybe abg aku pun xterfikir perkara2 mcm akak aku pikir..aku pun isau jgk la kan..sbb kaunter sume tutup kul 1 a.m..orang2 sume dah makin kurang..penyudahnye disuruhnya abg ipar aku yg keje shift hbs kul 12 mlm dtg teman aku..haiyooo..malu lak aku sbb menyusahkan die..tpi xpela..nak melegakan hati akak2 cayang aku tu..aku kene jugak la merelakan kedatangan beliau.aku malu2 kucing sket sbnrnye ngan abg aku ni.tapi bile dah start sembang xpela..penat gile xsah ckp la..dgn contact lense dah sehari suntuk pakai..ngantuk lagi..bdn lemah mcm nk demam lar..dugaan betul..kul 1.15 bus dh ade..aku pun turun la..tgu lak smbil berdiri dlm setgh jam..pastu aku sembang2 ngan mak cik ni.haa dah dapat geng bleh la aku suruh abg aku tu balik..beliau pun balik la dgn senang hati..hihihi..mekasih bnyk2 untuk kakak2 dan abg2 aku..i lub you all..terharu betul dgn keconcernan mereka.

sampai jek kul 5.30 pagi..dah mula bersin.selsema dah dtg..tgu bus nadi putra plak..kul 7 baru la smpai kt umah..nk komen sket sal bus plusliner ni..bus ni best la..bus baru lg katekan..itu je komen aku. smpai jek..buka c.lense, basuh kaki, simpan kopokl dlm peti..pastu baring2..lelap jap.ko xsmyg ke ..eh xla.sbb period.so xsmyg la.xpaham2 lagi..huhu..pastu dlm dilema nk g keje ke x..g goreng kopok dulu.pastu mandi..pas mandi rase berat lak kepala.dgn itu aku disahkan demam oleh aku sdri.haha..so, xjadi nk g ofis dgn membawa kopok lekor yang diidamkan oleh cik nurin dan puan akma sebelum mereka berangkat ke sarawak.kesian korang..semoga selamat smpai dan slmt pulang lah ye..

okey..itu aje ceritenye..dan xlupe pula kpd abg adi..thanks sbb belikan nasi ayam ni..nasib baik ada abg kat sini.time sakit bleh manja2..hehe..dah la..mcm nak sambung tido la..sakit kepala..doakan aku sihat cepat taw..

p/s: terima kasih follower baru yg sudi follow blog ni..ape tujuan anda follow blog sy?ce citer ce citer..ngee~~ anyway..t dah sihat nak blogwalking dan baca entry korang.byk woo entry baru.bleh isi masa lapang aku nk membaca kan.

2 comments:

Nurul said...

erk. braninya. klu sy tak brani kot nak naik bus lewat camtu.

new post: http://sigadiscomel.blogspot.com/2011/04/macam-mana-nak-bagi-cornflakes-rasa.html

areziela said...

akmar dean: erm..entah la tetiba ade keberanian plak..hehe ;) anyway tq coz sudi baca..like it.