Thursday 3 March 2011

flashback kenangan waktu kecik!

Selamat pagi..sejuk betul kan pagi ni..masa aku tgh kaku berdiri menunggu ketibaab bas nadi putra untuk ke pejabat mmg segar sangat rase sbb udara yang sangat segar kat putrajaya ni..tak macam tempat2 lain. So, bertuah la sesiapa yang dapat bekerja kat putrajaya ni. Syukur.. ;)(entry dipost slps tgh hari..)

Tak penah berlaku kot sebelum ni kalau aku nk g keje naik bus yg xde orang..maknanye time aku naik tux de penumpang lain lagi la time tuh..aku suke mcm ni..kan bagus kalau hari2 macam ni..bahagia je rase..(aku dh bajet yg aku sorang nak g keje, ramai lagi la woii siot okeh.)

Ok, motif aku nk update blog arini ialah sbb aku nk ceritakan bahwasanya aku nak kahwin a.k.a nikah..hahaha..x.aku gurau. Sebenarnya aku terkenang2 zaman aku kecil2 dulu.masa zaman aku di tahap 1 it’s mean aku darjah 3, tahap 2 pun ada jugak benda yg aku teringat. Darjah 4 sampai darjah 6. Ada cerita kelakar, sedih, marah, geram semua ada la..emosi teraganggu pun ade jugak la.kecik2 dah pandai emo2 bagai ni kan..muahahaha,.;p

Nostalgia 1 (bersama-sama adik aku nama die mohd azmil)

Masa tu aku darjah 4 adik darjah 3..kami nak g sekolah..mase tuh dah gelap becoz mendung nak hujan..aku dah risau sgt sbb taku xsempat sampai ke sekolah..jarak rumah ngan sekolah tu dalam 20 minit kot kayuh beskal..tp aku selaku driver basikal tu so, aku terpaksa jugak hayunkan kaki kayuh beskal tu..tetibe dh sikit je lg nk sampai kat sekolah hujan turun dgn lebatnye..habis kitaorang bsah lencun..wahaha..tapi aku bukan hepi time tuh..aku sedih..sebak gile dada ni..disebabkan aku ni sorang budak kecik yang gile tahap dewa cerewetnye..so muka dah stress nk nangis..aku berentukan kenderaan aku tuh kat kedai mak cik kedai..sebenarnya sedara aku jugak..betul2 depan selekoh tajam. Selekoh maut org cakap..aku dh la tgh gelabah sebab sah2 la sampai sekolah lambat..takutnye kene marah. aku seriusli tak biasa langgar peraturan sekolah ni. Memang PANTANG bile hal2 melibatkan peraturan ni. Ni mase2 kecik la..dah besar ni jadi terbalik plak..okeh.melalut. berbalik kepasa cerita aku yg sedang nunggu hujan brenti..dengan tetiba prangggg..aku dgr bunyi sesuatu langgar divider kat tepi jalan selekoh tu..ruoe2nye..ade budak sekolah menengah exsiden..ya ALLAH..takutnye aku bile kejadian tu berlaku betul2 depan mata.ape punye malang la nasib aku pagi dh tengok bende yg ngeri..ade darah2..aduii..trauma aku..pastu hujan dah slow nk brentu..aku tak fikir sangat pasal kejadian tu..dalam kepala aku just nak g sekolah je..aku dengan cepatnye bawak diri aku dan adik aku g sekolah..nasib baik cikgu tak marah dating lambat..tapi aku sejuk..huhuhu..sampai sekolah hepi okey sebab dapat jumpe buah hati pengarang jantung aku. Ahah poyo sudah…

Okeh ni cerita lain pasal adik aku yg bernama di atas jugak..aku darjah 5 kot time tuh…ni kalau adik aku baca ni mesti die rase bersalah. Ops2 chop2..sebenarnya aku darjah 6 and adik aku darjah 4..pembetulan pembetulan..aku stay kat hostel dah darjah 6 sebab nak UPSR kan..aku ni ketua bilik. Then ada adik2 yg duk sebilik ngan aku report kt aku yang adik aku ponteng sekolah petang…what the hell betul aku rase time tuh..malu la wey bile dapat tahu pangai adik yang mcm tuh..so, aku ajakla kawan aku ni.xingat sape. Teman aku g jumpe adik aku ni..aku nak berceramah skit kat die..kejadian ni berlaku kat tempat assembly..okey, aku bagi dialog.

Aku: mer, betul ke mareng (ayat kg aku okey) mg lepak kat kedai pok mat pastu xg solh ptg??

Jemer: …….diam..

aku dah bengang time nih..sebak..lain kali jgn la buat lagi..t kene marah kat cikgu..aku tak boley ok bile tgk ade orang yg rapat ngan aku kene marah..kene buli ke kene pape2 la..asalkan bende tuh aku xsuke..aku akan cube pertahankan die. Dengan tetibe aku nangis kat ctu jugak. What the funny tol..aku sensitive okey..aku terus lari..masuk kelas. Pastu aku xpasti adik aku still ingt ke x lg cite ni..mmg klaka..die menyorok kat bawah meja seabb xnk terima air kotak susu uht yg..ala yg dapat free tu..untuk pelajar yg agak sush hidupnye…huhu..sush ke..susah jugak la..aku g la kelas die..mase tuh die darjah 2..lawak2..die cakap die xnk air tuh..maybe sebab die malu atau xlayak nk dapat..aduii sume org berebut okey nk dapat susu tuh..ni kow xnk lak kan..bongok tol..yg xleh blah..aku plak yg emosi lebih..menitis air mata nengok adik aku cmtu..ni die xtahu sbb aku nagis blkg xtunjuk..mengong..xpepasal kot nangis..sekali lg aku ckp yg aku ni berjiwa sensitive..

okeh dh cukup kot bercerita nostalgia aku bersama dengan adik aku ni..banyak betul kenagan dgn die..yes dia adik aku..masa kecik die ni la yg slalu wt adik bongsu aku hepi..die bleh main anak patung ngan adik bongsu aku..nanti aku ceritakan sal adik bongsu aku.die skrg dah umur 20 tahun..belajar lg..kat kolej jek..same la cm aku..kami bukan golongan cerdik pandai..merendah diri ..miahaha..so, kalau die ade masalh die akan bgtaw aku..ngadu kat aku..oh adikku bagaimana harus akakmu ni nk menolong..kalau akak boleh tolong, kak akan tolong yg mampu ye dik..;)

Kosong fikiran aku sbb terganggu dengan call..sambungan kan muncul..=)

offline

No comments: