Saturday 12 March 2011

Tsunami ....adakah malaysia akan terkena tempias dalam masa seminggu ni??

haa..tgk panjang plak dah tajuk entry aku tuh..tu soklan sebenarnya..sape bley jawab?? - intro-

salam sejahtera semua..skrg pukul 5.53 pagi aku bangun awal sebab dah xboleh nk tido..biasa la dah tertido awal malam td..terkejut dengan berita tsunami yang melanda kat jepun dengan SR yang tinggi iaitu 8.9..nasib baik tergerak nak buka tv3 tgk berita..orang lain dh petang td kot tahu, tp aku rase aku la org paling lambat dapat tahu..patut la kwn aku yang bernama siti farhana yang blaja kat jepun tu wat status Fb " jgn risau sbb sekarang die sedang bercuti kat spain" alhamdulillah..selamat kawan aku ni kan. aku tak tahu kawasan mana yang dia tinggal..semoga tmpt tgl dia ok, dan tak terjejas la..

sebanarnya aku belum dapat lg tengok video tsunami tu..kalau tgk sure menangis..takut bile bayangkan aku kat tempat kejadian.so, motif sebenarnya aku update blog di pagi hari ini is..esok aku akan outstation job kat Corus hotel Port Dickson. dengan itu, cess ayat skema sudah..aku risau ni nak pegi sana..harap2 xde ura2 mengatakan tsunami akan berulang dan malaysia akan terkena tempiasnye..

tapi nak buat cmner kan , dah mmg aku kena pegi..korang doa2kan la aku dan kawan2 aku selamat kat sana ok. semoga negara kita xdilanda bencana sebegitu..aku akan berada kat sana sampai hari rabu..teruja nak g sana tp bila dapat tahu pasal tsunami ni aku dah rasa cuak..YA ALLAH KAU LINDUNGILAH KAMI SEMUA..amin..;)

p/s: kalau sesiapa tahu berita pasal amaran tsunami ke ape ke...korang jgn lupe gtaw aku taw..sbb mungkin sampai pD aku xsempat nk dgr berita ..sms me k..huhuhu..

No comments: