Thursday 24 March 2011

MS ISO 9001:2008 FINAL!

today 24 mac 2011- hari pengakhiran untuk aku serabut2 kepala fikir..iaitu..proses pensijilan ms iso..yuhuuu..setelah 3 bulan lebih kami hempas pulas bekerja siang dan malam untuk menyiapkan dokumen, akhirnya kami berjaya dapatkan sijil tersebut tanpa sebarang MAJOR NCR..kalau ada major ncr xdpt la sijil tuh..so, hopefully pengurusan jabatan depot akan menjadi terbaik selepas ini..semoga selepas sahaja selesai urusan untuk mendapatkan pensijilan ini, semua staff akan bekerja dengan baik..

ape yang aku dapat selepas menguruskan urusan yang aku nyatakan dia ats??

ade kenangan manis dan pahit pun ade jugak..pertamanya aku nk gtaw kenangan manis

1st: aku dapat mendekatkan lagi diri aku dgn kwn2 dan bos2 aku yg sporting dan funny..
2: aku dapat buat keje luar seperti di melaka, kajang, langkawi dan juga port dickson..haa..best kan dapat buat keje luar..i like coz dapat melencong walaupun sekejap..=)
tempat yg paling best mesti la kat langkawi..mcm2 aktiviti yang aku buat..
3: aku dah boleh kawal perasaan aku even aku tengah marah, boring atau ngantuk..tapi kadang2 aku xleh kawal jugak..bnyknye aku berlakon jela depan semua org. especially time ade dlm sesi bengkel..kalau boring wt2 xboring, lau ngantuk wt xngantuk..tahan jela yob.
4: aku sukakan arahan yang terang dan tidak samar2..supaya aku boleh jalankan tugas tu dgn baik..kalau x k.o la keje aku.
5: byk ilmu aku dapat dengan melibatkan diri dengan aktiviti2 besar seperti di atas. more experience yang aku dapat..

kenangan pahit

1. aku ingt lagi mase aku terlalu stress dgn keje2 buat dokumen ni..sampai nangis teresak2 dpn kwn2..wt malu je..tp seriusly, aku betul2 xtahan, kecewa dgn sikap segelintir org.okeh xperlu diucapkan di sini..skip.
2: masa kat langkawi, sampai je kt jeti kuah, kami kene tolak troli untuk ke akademi koreksional langkawi..mmg dekat dari jeti ke akademi..tp masyaALLAH..tgi pulak bukit yg kami kene naik..dengan bwk barang yg bnyk..tp, aku redho je bila nmpk ape yg perlu aku harung tu..sampai rase nk kejang kaki aku..tp aku cool lagi..rilek2. aku xkisah la kan ape yg dh jadi sume tuh..tp tolong ek, kpd sesiapa yg berkenaan, sila bagi kerjasama. sila buat team work sket.jgn pentingkan diri. benda2 kecik mcm ni boleh buat org lain marah.especially aku.w'pon aku xbape nk tunjukkan kemarahan aku kat dpn org.tapi aku garang.jgn main2 dgn budak kecik spt aku..feel: sombong.sila slap aku sket.
3: dalam proses mendokumenkan iso neh, bnyk la kan main dgn kertas, susun2..then ape jadi bila kita main dgn kertas yg nipis?? see..jari jemari aku yg halus lg mulus ni dh luka2 sbb terkena ketajaman kertas tu okey..wpun luka yg setengah inci xsmpai, tp kepedihan tu ade jugak rasenya. so, aku sabar. sudah lali dgn hal ni skrg ni. even bulan pertama aku masuk keje pun aku dh luka teruk sbb nk buka penutup gam stick guna gunting..bayangkan gunting yg baru buka untuk digunakan tertores kt jari manisku..berdarah beb..luka dalam seperti lukanya hati aku time tuh.cuai2..

mungkin itu saje yg aku dapat kongsikan pengalaman aku menguruskan dokumen2 iso untuk rujukan bersama..memang penat bila tiba saat2 genting..emosi pun terganggu. maaf la kalau ada sesiapa yang terasa dgn sikap aku yg kadang2 marah, kadang bermasam muka..aku hny insan biasa. cAW cin cau..assalamualaikum..=)

nampak serius..


love quotes: “To be your friend was all I ever wanted; to be your lover was all I ever dreamed.”

No comments: