Monday 20 June 2011

random by me

haa..sekian lama aku update blog waktu malam bertempat di bilik tido..hari ini adalah harinya..sebab hari ni baru aku g bayar bil broadband aku yg agak hampeh linenya kt area ni.mcm tutt jek..rindu nk membebel..tapi tak taw lak nk bebel sal apa kt sini..belum ada idea lagi...sebenarnya aku tgh memikirkan ttg masa dpn aku ni haa...

1st pasal kerjaya,..for your information, ceh diulangi untuk pengetahuan anda w'pon anda xnak tahu, aku ni masih bekerja dgn badan kerajaan dgn status masih dalam kontrak.diulangi kontrak tuan2 dan puan2..jadi..masalhya skrg is, aku tak tahu sampai bila kontrak ni berlanjutan.yang aku tahu tambah lagi 3 bulan thats mean aku dapat setahun pengalaman keje kat sini..but, if jabatan aku kerja ni xkekal cmner plak citenya? uiih..pening pikir..so, kalau korang jadi aku, apa ek nak buat? aku tahu, mesti korang ckp cmni.."cari keje lain la..setakat gaji 1k mane bleh hidup kt putrajaya tuh" ops..ini ayat kakak sayang aku. haha..beliau suruh aku cari keje lain. ok fine..aku terima nasihat dia..aku akan cari keje lain slow2..

then, if aku keje dapat keje lain, tetiba ade lak tawaran best lgi kt sini cmner? xke rugi aku nnti? ok, itu alasan aku je sbb aku berat hati nk tglkan tmpat keje ni..sob sobs..:( dh mula wt sedih..tu la..cmner ek..aku kalau nk cari keje lain bleh sgt.dgn syarat mak, aku kene keje kat terengganu la lau setakat keje gaji lam 1k ni..nk suruh abg aku carikan keje lain skrg or tgu smpai bulan 8 ni? perlu ke aku menanti sesuatu yg xpasti ni? i mean jabatan yg xtahu statusnya kekal ke tak..kami ni diperlukan lagi ke x..aishh..susah2.. kalau dato' baca blog aku ni sila la jawab dato' apekah kami diperlukan if jabatan kita ni dh xde? ape kata dato' bgtaw kami awal2 if kitaorang akan dinyahkan begitu shj bila jab. ni dibubarkan? dato'...sila jawab..haha..(jgn harap la dato' nk baca) kwang kwang kwang...sebab tu aku berani.ngeee~~

2nd is pasal..hidup aku.sejak akhir2 ni semacam je aku rase..kadang rasa happy, kadang rasa sedih kadang rasa xsihat..letih, lesu..tak bermaya..stress..sebab ape?? sebab aku sunyi kot..kata kauuuu!!! xde lah..aku pun xtaw knp..smpai terbawa2 time nk tido..sblm tido sakit kepala..masa tido elok2 kene gangguan syaitan nirajim plak..sampai xleh tido..terkejut 3, 4 kali satu malam.siap sakit2 badan lgi..nasib baik la aku kuat smgt, xlayan sgt benda2 cmni..paling lemah pun aku nangis je sorang2 pastu lega lah..just take it easy lah kan.xpayah terbawa2 sgt dgn benda2 tu semua..aku tahu, semua ni berpunca sbb aku stress.xcukup makan.haha.. :D badan kurus tp mkn bnyk..ada bela saka kot aku ni.mana la tahu tnpa aku sedari...eeii mintak jauh la..tuih tuih..pegi jauh2..!!

ok la cukup setakat ni jelah.tgk, bila dh start ada tajuk nk bebel mula la panjang lebarnya..kalau tak stop mahu satu page xmuat ni.wakakaka..owh, lupa plak sebenarnya hari ini ialah hari lahir kpd anak sdra aku yg bernama mOhD syahmi Aqil(2tahun) dan nOR adriana Natasha (3tahun)..teringat lak saat2 aqil lahir.penghujung majlis kawin abg aku..tgh aku duk lepak basuh pinggan mangkuk lepas kenduri bleh lak time tu si aqil ni nk keluar ek..haa..aku ni kan org penting.jadi aku perlu menemani mama aqil dgn mak aku naik ambulans bawak mama aqil ke hospital besar terengganu lah..tgk, betapa aku diperlukan oleh mama aqil ni.haha..mama aqil ni kakak aku lah.k.ya..kami sgt rapat ye .:) masa anak pertama dia pun aku stay hospital smpai dia lahirkan anak sulungnya.yg best tgk ragam papa nya.gelabah.haha..tapi semua ok.alhamdulillah..

opss..tgk, bila dh ada topik nk cakap mula lah panjang lebar.sori ye dh terbiasa..hihi :) okeh2 yg ni betul..aku nk cau cin cau dulu..love you.w'pun aku tak tahu kau siapa ;p



No comments: